Beleid & Kwaliteit

(Transparantie over hoe My Home Cares werkt)


Onze visie op kwaliteit


Bij My Home Cares geloven we dat kwaliteit begint bij betrokken mensen.
Wij bieden zorg die voelt als thuis: persoonlijk, betrouwbaar en doelgericht.
Daarbij werken we volgens de normen van de HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) en de geldende wet- en regelgeving binnen de jeugdhulp.

Onze ambitie is om jongeren en gezinnen écht verder te helpen met begeleiding die veilig, effectief en duurzaam is.


Kwaliteitsborging


Om de kwaliteit van onze begeleiding te waarborgen, werken wij met een intern kwaliteitsmanagementsysteem.
Dit houdt in dat we continu evalueren, leren en verbeteren volgens de
PDCA-cyclus (Plan–Do–Check–Act).


Concreet betekent dit:

  • Jaarlijkse toetsing van beleid, processen en documenten;
  • Interne evaluaties en cliëntfeedbackmomenten;
  • Gestructureerde verbeterplannen met opvolging;
  • Registratie van meldingen, klachten en complimenten om trends te signaleren;

Ons uitgangspunt: kwaliteit is nooit “af”. We blijven groeien met en voor onze cliënten.


Deskundigheid en professionalisering


Kwaliteit begint bij deskundige medewerkers. Daarom investeren wij in voortdurende ontwikkeling:

  • Jaarlijkse bijscholing over beleid, meldplicht, privacy en veiligheid;
  • Coaching en intervisie voor begeleiders en coördinatoren;
  • Begeleiding door een gedragswetenschapper en SKJ (Stichting Kwaliteitsregister Jeugd)-geregistreerde professionals;
  • Vaste introductie voor nieuwe medewerkers over ons kwaliteits- en veiligheidsbeleid.

Zo blijft ons team scherp, professioneel en in verbinding met onze doelgroep.


Veiligheid en privacy


My Home Cares gaat zorgvuldig om met persoonlijke gegevens. Wij werken conform de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) en hanteren een intern privacybeleid met duidelijke afspraken over:

  • gegevensverwerking;
  • bewaartermijnen;
  • beveiliging van dossiers;
  • en rechten van cliënten.

Meer hierover leest u op onze Privacy-pagina.


Klachten, complimenten en verbeteringen


Wij zien een klacht, tip of compliment als kans om te leren. Iedere melding wordt geregistreerd en meegenomen in onze verbetercyclus.


Cliënten kunnen terecht bij:

  • Onze interne klachtenregeling via de Klachtenpagina;
  • de onafhankelijke KPZ (Klachtenportaal Zorg);
  • of de AKJ (Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg) voor vertrouwenspersonen.


Contact over kwaliteit


Heeft u vragen over ons kwaliteitsbeleid of wilt u inzage in specifieke protocollen?
Neem gerust contact op via:

hr@myhomecares.nl


My Home Cares werkt HKZ-conform en voldoet aan de richtlijnen voor kwaliteit, veiligheid en professionaliteit binnen de jeugdzorg.